wtorek, 18 kwietnia 2017

Pesto z liści rzodkiewki

Rzodkiewkę przywiozłam wczoraj od rodziców. Piękna, czerwona, smaczna i do tego super ekologiczna.  Szkoda było mi wyrzucić liście, dlatego pojawił się pomysł na pesto z liści rzodkiewki. Słonecznik zastąpiłam migdałami.  Jak smakuje ? Jak skoszona, świeża trawa z czosnkiem ;-) Jeśli chodzi o mnie ...zdecydowanie wybiorę zupę  z rzodkiewek, ale warto przekonać się na własnym języku ;-) 


Składniki: 
  • liście z 1 pęczka rzodkiewki 
  • 4 łyżki słonecznika lub migdałów lekko uprażonych na patelni 
  • 4 łyżki parmezanu lub innego twardego sera np. garna padano czy pecorino
  • ok 100 ml oliwy 
  • łyżka soku z cytryny 
  • 1-2 ząbki czosnku 
  • sól, pieprz 
Wykonanie: 

Liście myjemy, osuszamy na papierowym ręczniku (nie dodawałam łodyg). Słonecznik/migdały prażymy na suchej patelni. Wystudzone przekładamy do blendera, dodajemy czosnek, liście rzodkiewki, utraty ser oraz oliwę. Miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Doprawiamy sokiem z cytryny, solą i pieprzem.  Może być dodatkiem do makaronu lub kanapek. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz