niedziela, 27 sierpnia 2017

Bułki pszenne z mąka graham

Pamiętam ten dzień kiedy powiedziałam, że chleba to ja piec nie będę a bułek tym bardziej.  Na pobliskim ryneczku mam świetny chleb na zakwasie i smaczne bułki. I co ? Kolejny raz na blogu pieczywo :) Tym razem bułki inspirowane pszenno-orkiszowymi bułami z bloga Elizy Mórawskiej, która o chlebie wie chyba wszystko. Zachęcam Was bardzo do zrobienia, przepis prosty, bułeczki rosną jak oszalałe nawet jeśli zmienicie mąkę na pełnoziarnistą jak ja to zrobiłam. 


Składniki: 

  • 250 g maki pszennej 
  • 250 g mąki pszennej typ 1850 
  • 300 ml wody
  • 1 łyżka miękkiego masła
  • 20 g świeżych drożdży (lub 10 g suszonych)
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżeczka soli
  • dowolne ziarna do posypania bułeczek (u mnie: słonecznik, siemię lniane i czarny sezam) 
  • jedno jajko do posmarowania bułeczek 




 Wykonanie: 

Jeśli użyliście świeżych drożdży trzeba zacząć od rozczynu. Drożdże wkładamy do miski, dodajemy łyżkę cukru, trzy łyżki ciepłej wody i łyżeczkę mąki. Odstawiamy na około 10 minut aby drożdże " urosły " Do miski wsypujemy  mąkę, sól, masło, miód i wodę dodajemy drożdże i  wyrabiamy aż ciasto będzie gładkie i będzie odchodzić od  miski. Najłatwiej mikserem.

Ciasto przekładamy do miski, smarujemy delikatnie olejem, przykrywamy folią spożywczą i odstawiamy do wyrośnięcia na około 1, 5 godziny lub do podwojenia objętości.   

Blachę wykładamy papierem do pieczenia, z ciasta formujemy bułeczki (około 14 sztuk) i układamy na blasze zachowując odstępy. Bułeczki i tak mocno urosną. Odstawiamy do wyrośnięcia na około 30 minut. Po tym czasie smarujemy je jajkiem rozbełtanym z mlekiem lub wodą. Posypujemy bułki ziarnami. 

Piekarnik nagrzewamy do temperatury 200 stopni C. Bułki pieczemy 12-15 minut (większe pieką się dłużej, małym może to zająć 10-12 minut).


Bułeczki są miękkie i świetnie smakują nawet następnego dnia. Smacznego :-) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz