sobota, 31 grudnia 2016

Kulki serowe

Kolorowe serowe kulki mogą być świetną przekąską na dzisiejszy wieczór. Do zrobienia w 15 min jeśli macie w lodówce fetę i trochę białego sera np. mascarpone :) Szczypiorek, papryka czy orzechy znajdą się w każdym domu. Moim faworytem  są pistacje i czarny sezam :) 




Składniki: 


  • ok 300 g sera typu feta 
  • ok 100 g sera mascarpone
  • ząbek czosnku opcjonalnie 
  • suszone pomidory opcjonalnie 
Do obsypania: 
  • orzechy np. pistacje, włoskie 
  • ziarno sezamu (u mnie czarnego) 
  • czosnek niedźwiedzi 
  • czarnuszka 
  • zielony pieprz
  • papryka wędzona 
  • szczypiorek 
  • natka pietruszki 
Wykonanie: 

Ser mieszamy w misce, możemy dodać czosnek i/lub drobno pokrojone suszone pomidory. Ja podzieliłam ser na dwie części i do jednej dodałam suszone pomidory. Nie dodajemy soli, feta jest wystarczająco słona.Formujemy małe kulki, wielkości orzecha włoskiego. Pistacje siekamy, tak samo szczypiorek czy natkę pietruszki. Gotowe kulki obtaczamy w przygotowanych ziołach, orzechach lub nasionach. Smacznego :) 






4 komentarze:

  1. Robiłam je kiedyś, zrobię je ponownie, tylko, że z twoją inspiracją. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę, najlepsze moim zdaniem z sezamem i pistacjami :)

      Usuń
  2. Ile dni przed podaniem mogę to zrobić? Myślicie ze w czwartek wieczorem będzie dobrze jeśli impreza jest w sobotę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie za wcześnie, najlepiej zrobić w piątek wieczorem. Przepraszam, że tak późno udzielam odpowiedzi. Qchnia Osobista

      Usuń