sobota, 25 listopada 2017

Dynia marynowana z szalotką i listkami laurowymi

Książkę Clausa Mayera czytam przed snem ;-) Uwielbiam prostą duńską kuchnię, która stawia na sezonowe produkty i wykorzystuje moje ulubione warzywa i owoce, często w Polsce nie doceniane. Dynię moja Mama marynowała na słodko z goździkami i cynamonem. Lubię ją bardzo ale kiedy przeczytałam ten przepis wiedziałam, że muszę sprawdzić jak smakuje dynia z chrzanem :) Smakuje świetnie ! Musicie sprawdzić to sami :) 




Składniki: 
  • 2 dojrzałe dynie Hokkaido lub piżmowe 
  • 100 g soli morskiej 
  • 125 g szalotki 
  • 20 g świeżego korzenia chrzanu 
  • 5 liści laurowych
  • 2 łyżeczki ziaren czarnego pieprzu 
  • 2 łyżeczki nasion gorczycy 
  • 2 litry octu jabłkowego 
  • 1 litr wody 
  • 1 kg cukru 
Wykonanie: 

Dzień 1

Dynie przekroić na pół, za pomocą łyżki wybrać pestki. Pokroić w plastry i posypać solą Odstawić na 12 godzin w chłodne miejsce. Autor nie wspomina o tym czy dynię obrać ale ja ją obrałam. 

Dzień 2 

Wytrzeć sól z plastrów dyni. Szalotkę obrać i grubo pokroić. Obrany chrzan pokroić w plastry. Słoiki wyparzyć. Ułożyć dynię, przełożyć szalotką, chrzanem, gorczycą i pieprzem. Składniki  marynaty zagotować, wrzącą zalać dynię w słoikach. Odstawić na tydzień w chłodne miejsce. Można przechowywać w lodówce do pół roku. 


Podawać do duszonego lub smażonego mięsa, kurczaka lub do kanapek. Smacznego :) 



Przepis bierze udział w akcji Mops w Kuchni: Kuchnia Skandynawska 2017 


2 komentarze:

  1. Ciekawa jestem jej smaku. Pewnie chrzan przełamuje słodką nutę. Claus ma super przepisy, też lubię tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta zalewa przypomina nieco naszą do ogórków konserwowych. Dynia ma fajny smak, nie jest za słodka, chrupka, bardziej dominuje smak cebuli niż chrzanu.

      Usuń