niedziela, 10 marca 2019

Drożdżówka pomarańczowa

Najlepsze drożdżowe cisto ever i do tego bardzo proste do zrobienia. Bazą jest znana Wam już babka Wielkanocna z szafranem. Pominęłam szafran i rodzynki, dodałam kruszonkę i zapakowałam wszytsko w dwie keksówki. Zniknęło tak samo błyskawicznie, jak błyskawicznie je zrobiłam. Zrobi je naprawdę każdy, nie może się nie udać :-) 




Składniki:
  • 500 g mąki 
  • 3 jajka 
  • 50 g świeżych drożdży 
  • 1 szklanka ciepłego mleka 
  • 1 szklanka cukru
  • 25 gram cukru z wanilią  (opcjonalnie) 
  • 125 g masła (roztopionego) 
  • 1/4 łyżeczki soli
  • olejek pomarańczowy 
  • 100 g kandyzowanej skórki pomarańczowej 
Wykonanie: 

Pierwszy dzień wieczorem : 

Do misy miksera wlać podgrzane mleko, dodać drożdże i wymieszać aby nie było grudek, następnie dodać cukier, sól,  rozpuszczone masło i rozkłócone jajka. Wszytko wymieszać, przykryć ściereczką  i odstawić w ciepłe miejsce na 12 godzin. 

Dzień drugi rano: 

Do przygotowanego poprzednie dnia zaczynu dodać mąkę, skórkę kandyzowaną i olejek pomarańczowy.  Dokładnie wyrobić  i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok 30 - 40 minut. 

Po tym czasie ciasto przekładamy do 2 foremek wyłożonych papierem i wysmarowanych  dokładnie masłem. Ciasto będzie wydawać się dość rzadkie ale takie ma być, jest po prostu bardzo delikatne. Odstawiamy na kolejne pół godziny aby wyrosło. Formy napełniamy do 1/2 ich wysokości. Wrośnięte ciasto smarujemy jajkiem i posypujemy kruszonką. 

Kruszonka: 
  • 150 g mąki pszennej 
  • 100 g masła ( miękkiego) 
  • 75 g cukru 
  • 1 łyżka cukru z wanilią lub opakowanie cukru wanilinowego
W miseczce mieszamy mąkę z masłem, dodajemy cukier. Rozcieramy palcami na kruszonkę. Jeśli będzie zbyt wilgotna dodajmy odrobinę mąki. 

Dodatkowo:  
Jedno żółtko  do posmarowania ciasta 

Piekarnik nagrzewamy do 170 C. Pieczemy około 30 - 35 minut  do tzw. suchego patyczka. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz