niedziela, 22 lipca 2018

Prażone płatki owsiane

Prażone  płatki owsiane to najlepsze płatki jakie miałam okazję ostatnio zjeść. Są przepyszne  a do tego robi się je błyskawicznie na patelni. Przepis pochodzi z mojej ulubionej książki kucharskiej " Wszystkie smaki Skandynawii " Wypróbujcie koniecznie :-)



Składniki: 


  • 200 g płatków owsianych 
  • 3 łyżki miodu (użyłam akacjowego) 
  • 10 g masła 
  • 10 płatków soli morskiej 
  • łyżka soku z cytry ( opcjonalnie, w przepisie nie ma) 
Wykonanie: 

Na suchej patelni prażymy płatki do czasu kiedy będą miały złoty kolor  i będą chrupiące. Dodajemy miód, masło, sok z cytryny i sól. Mieszamy  dokładnie drewnianą łyżką aż płatki równomiernie się skarmelizują. Zwykle trwa to kilka minut. Po tym czasie wykładamy na papier cienką warstwą i zostawiamy do wystudzenia. 



Pysznie smakują do mleka albo jogurtu. 



4 komentarze:

  1. Przepis wydaje się bardzo ciekawy i takie płatki na pewno świetnie smakują. W formie porannego śniadania na pewno się prezentują świetnie i do tego mają dużą wartość odżywczą. Na pewno warto spróbować samemu wykonać sobie takie płatki, ponieważ mogą lepiej smakować niż takie gotowe ze sklepu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię dość często, robi się je szybko i są naprawdę smaczne. Polecam :)

      Usuń
  2. Super przepis. Pyszne i szybkie. Świetnie prezentują sie też jako dekoracja do babeczek ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się niezmiernie, że się sprawdził nie tylko w wersji śniadaniowej, ja się przyznam, że lubię je w każdej postaci :)

      Usuń