niedziela, 16 października 2016

Smoothie z jarmużu i gruszki

Liście jarmużu są twarde i nie mają smaku ale są skarbnicą białka, błonnika, witamin - przede wszystkim C i K, a także soli mineralnych - zwłaszcza wapnia i potasu, oraz sulforafanu - silnego przeciwutleniacza. Historia z jarmużem zaczęła się we wtorek od wspomnianej dziś już książki " Jarmuż" S. Pedersen i rozmowy ze znajomą, która podsunęła mi pomysł na smoothie z jarmużu i jabłka. Tylko trzeba mieć jeszcze w domu jabłka ;) Ja nie miałam ale gruszka pasuje idealnie. I powiem wam, że smakuje rewelacyjne :) 


Składniki: 
  • 1 średni banan 
  • 2 kiwi 
  • 1 dojrzała gruszka 
  • 2 spore garście jarmużu 
  • ok. 3/4 szklanki  wody mineralnej do rozrzedzenia (opcjonalnie soku gruszkowego)
Wykonanie: 

Jarmuż umyć, odkroić liście od twardego rdzenia ( ja miałam jarmuż umyty i rozdrobniony). Owoce obrać, pozbawić gniazd nasiennych, pokroić w kostkę. 

Do blendera włożyć jarmuż, kiwi, banana i gruszkę. Wlać wodę lub sok i dokładnie zmiksować. Przelać do szklanki. 

Smacznego :) 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz